تبلیغ سیتی: با توجه به هدف مدیریت سایت تبلیغ سیتی به عنوان مرکزیتی برای کمک به مدیران و صاحبان مشاغل و خدمات و بالا بردن سطح مدیریت و مدیریت تبلیغات بصورت حرفه ای و علمی و به خواست بسیاری از دوستان از این به بعد سعی می شود تا نمونه هایی از بهترین تبلیغات کالا و خدمات در جهان و خلاقانه ترین و تاثیرگذارترین کمپین ها و برنامه های تبلیغاتی را در بخشی بنام ” تبلیغات برتر جهانی ” حضور شما معرفی و در حد توان و فرصت به تجزیه و تحلیل آنها بپردازیم.
در همین راستا اولین بخش این مجموعه تحت عنوان ” بیلبوردهای تبلیغاتی شفاف سونی ” قبلاً تقدیم حضورتان گردیده است. به امید آنکه بتوانیم در کنار مدیران و شرکت ها و مجموعه های اقتصادی کشور در بهبود و ارتقای نگاه علمی و صحیح به مقوله مدیریت تبلیغات به عنوان حلقه ای جدا نشدنی از چرخه صنعت مثمر ثمر باشیم.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...آیا می دانید 16 اکتبر روز جهانی ضد مک دونالد نامیده می شود؟ آیا می دانید در آمریکا سالانه بیش از 300 هزار نفر در اثر مصرف غذاهای فست فود از دنیا می روند؟ آیا می دانید شخصیت دلقک مک دونالد بیش از 90 درصد کودکان زیر 9 سال را جذب رستوران های این شرکت می کند؟ آیا با چگونگی تهیه غذاهای مک دونالد آشنا هستید؟ برای یافتن این سوالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...به گزارش مشرق؛ شرکت مک دونالد دارای بزرگترین فروشگاههای زنجیرهای فست فود در سراسر دنیا است. این شرکت با فعالیت در 119 کشور روزانه دارای 68 میلیون مشتری است. تاریخ آغاز به کار این شرکت به 1940 باز میگردد، وقتی که برادران ریچارد و موریس مک دونالد در کالیفرنیا اولین رستوران خود را راهاندازی کردند.
روش های تبلیغات شرکت مک دونالد
۱- مکدونالد با نفوذ در میان مدارس از طریق اسپانسرشیپ موفق به کاهش مالیاتهای خود شده است. بر اساس منابع وی 80% کتابهایی که از سوی فرد یا موسسهای مورد حمایت مالی قرار میگیرند حاوی مطالبی به سود حمایت کننده کتاب هستند و مسلما مکدونالد نیز از این قاعده مستثنی نیست.
۲- مکدونالد دارای بیش از 31 هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند در سراسر دنیاست. این شرکت که به عنوان نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته میشود با صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است.
۳ - تمرکز و موفقیت این شرکت در امر تبلیغات را از آنجا میتوان درک کرد که بر اساس تحقیقی در سال 2004 عکس دلقک رونالد مکدونالد در میان کودکان شناخته شدهتر از تصویر مسیح یا جورج بوش بود.
۴- البته این شرکت دارای برندهای دیگری مانند Piles café نیز است. این شرکت با توجه به تعداد زیاد مشتریان خود، برای کسب سود بیشتر و با تقلید از استارباکس (Starbucks) به معرفی کافیشاپ مککافی (McCafe) پرداخت.
اولین شعبه مککافی در 1993 در ملبورن استرالیا افتتاح شد. با گذشت زمان بسیاری از رستورانهای مکدونالد با تقلید از شعبه ملبورن به افتتاح کافیشاپ مککافی در درون رستوران کردند و برخی از آنها با 60% فروش بیشتر نیز مواجه شدند. در حال حاضر بیش از 600 شعبه مککافی در سراسر دنیا مشغول فعالیت میباشند.
۵ - ایجاد فضای بازی برای کودکان در کنار رستوران و یا تغییر دکوراسیون دست زد.
۶ - مکدونالد از مدل تجاری جالبی استفاده میکند.
۷- این شرکت با خرید و افتتاح رستورانهای خود در نقاط مهم شهرها به نوعی در حوزه املاک نیز فعال میباشد. البته این سیاست با توجه به متفاوت بودن شرایط در کشورهای مختلف تغییر میکند. ادامه مطلب ...
Microsoft
Microsoft نمایش و تیزرهای تلویزیونی را بهترین راه معرفی محصولات خودش یافته است.درست به همین علت هم هست که تمام محصولات این شرکت معمولا در تیزرهای تلویزیونی با موسیقی جالب پخش میشوند. Microsoft اولین بار در سال 1995 «ویندوز 95» را در یک آگهی تلویزیونی با موسیقی و صدای «رولینگ استون» معرفی کرد.
در سال 1996 هم این شرکت «ویندوز 98/95» خود را با شعار تبلیغاتی «امروز میخواهی به کجا بروی؟» و در مونتاژی هنرمندانه از نرمافزارهای مختلف تحتویندوز معرفی کرد. «آفیس 2003» این شرکت هم در یک تیزر چند دقیقهای که در آن به مخاطبان تاکید میشد که اگر نرمافزارت را به روز نکنی، یک دایناسور باقی خواهی ماند، به کاربران سرتاسر جهان معرفی شد. نمایش تبلیغاتی Xbox360 هم در سال 2005 توجه اغلب کاربران را به خودش جلب کرد.
Microsoft سعی میکند با بهکارگیری تصاویر زنده و موسیقی توجه مخاطبان را به محصولاتش جلب کند.
ادامه مطلب ...
گزارشی از روش تبلیغات شرکتهای بزرگ IT
زمین میچرخد؛ چه از شمال به جنوب برویم یا از جنوب به شمال. اما چرخش زمین را حس نمیکنیم و تنها طلوع و غروب خورشید را به عنوان نتیجه نظارهگر هستیم.
چرخش زمین تنها یک نمونه است از تمام اتفاقاتی که هر روز در اطرافمان میافتد و ما را بیآنکه بخواهیم با خودشان همراه میکنند.
مقاومتی در کار نیست، چون در این بازی ما هیچ انتخاب دیگری نداریم.
تبلیغات و آگهیهای رنگارنگ و مختلف هم درست همین منوال را در پیش میگیرند و در واقع به این علت است که خواسته یا ناخواسته ما را تحتتاثیر خودشان قرار میدهند. به این ترتیب در همین جنگهای تبلیغاتی است که شرکتی به شهرت رسیده و به سود سرشاری دست پیدا میکند و در مقابل شرکتی دیگر از گردونه رقابت خارج میشود و رکود را تجربه میکند.
در این میان شرکتهای بزرگ فعال در عرصه تکنولوژی هم با چنین جنگهایی رو به رو هستند.
در واقع اگر بخواهیم دقیقتر در این مورد قضاوت کنیم بهتر است بگوییم که این شرکتها به دلیل نوع فعالیتشان که آنها را با تکنولوژی روز همراه میکند و البته به علت حجم محصولات جدیدی که در هر سال یا حتی هر ماه روانه بازار میکنند، شاید بیشتر از شرکتهای دیگر با چالشهای عرصه تبلیغات درگیر هستند.
به همین دلیل این شرکتها هر روز روش تازهای را برای معرفی محصولات و خدمات خود انتخاب کرده و به کار میگیرند.
با این اوصاف بد نیست با بعضی از روشهای تبلیغاتی که برخی شرکتهای بزرگ تکنولوژی به کار میگیرند آشنا شویم.
ادامه مطلب ...