بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات

اصول کلی برای نمایشگاهی موفق از دیدگاه بازدیدکنندگان و غرفه داران

  

ارزش نمایشگاهها و کنگره ها طی چند سال اخیر قطعا مورد بحث بوده است. تغییرات ساختاری چشمگیر در فرایند خرید و فروش بسیاری از صنایع رخ می دهند که امکان جذب مشارکت کنندة مناسب را برای برخی از نمایشگاهها دشوار می سازد و به سختی می توانند مرتبط با بازار خود باقی بمانند. به دلایلی چند بازدهی سرمایه گذاری(ROI  ) نمایشگاه کاهش یافته است از جمله به دلیل کاهش تراکم ترافیک در برخی از نمایشگاهها و افزایش هزینه ها به علت درک ارزشی کمتر ازنمایشگاه. شرکت های بیشتر و بیشتری رویدادهای نمایشگاهی شخصی خود را برگزار می کنند که برای بودجه بازاریابی و مهمتر از آن برای بازدیدکننده با نمایشگاههای رسمی رقابت می نمایند.

این دو گرایش با تاثیرگذاری یک اقتصاد تضعیف شده ( مانند اثرات وقایع 9 سپتامبر و جنگ عراق و بیماری سارس) تلفیق شده اند و تعجبی ندارد که ارزش نمایشگاهها مورد تردید و سئوال مدیریت شرکتها قرار گرفته است، هم از نقطه نظر شرکت در نمایشگاه و هم گسیل نمودن بازدید کننده به نمایشگاهها.

اما آیا نمایشگاهها اساسا در خطر نامرتبط شدن قرار دارند؟ و آیا نمایشگاهها باید هدف اصلی خود را از نو ارزیابی کنند و دست به نوآوری بزنند تا بتوانند نیازهای مشتریان خود - غرفه داران و بازدیدکنندگان- را برآورده سازند؟ قطعا پاسخ در این دو سئوال نهفته است.

اصول موفقیت: کار را پیچیده نکنید

اصول اساسی برای یک نمایشگاه موفق ساده هستند. نمایشگاه موفق....

1-    اطلاعات بسیار با ارزش به همه بخش های شرکت کننده می دهد ( مانند خریداران، فروشندگان، آنهایی که در جستجوی توسعه شغلی هستند، عناصر متفق بازار کار)

2-    محیط و فضایی ارائه می دهد که فعل و انفعالات فردی را برای تبادل موثر اطلاعات تقویت و ترویج می کند.

در حالی که این اصول هدایت کننده بسیار ساده می رسند اما ایجاد نمایشگاه موفق پیچیده است. اطلاعات اشکال مختلفی دارد ( مانند اطلاعات خرید، گرایش ها، اطلاعات بازار، پیشرفت شغلی) و اطلاعات به روش های متفاوت ارائه می شوند- برخی از آنها تحت کنترل برگزار کننده هستند ( مانند برنامه های آموزشی، سخنرانی ها) و برخی از آنها خارج از کنترل برگزار کننده می باشند ( مانند فعالیت های غرفه داران در داخل و خارج از نمایشگاه ). با نگاهی رو به آینده در سال 2006و یا فراتر از آن، نمایشگاههای موفق آنهایی خواهند بود که این دو اصل هدایت کننده را دنبال می کنند.

تحقیقات اخیر اثبات می کنندکه همة شکلهای بازاریابی رو در رو ( نمایشگاهها، بازاریابی سیال، تماس های شخصی برای فروش) امروزه بیش از گذشته با اهمیت گشته اند. این امر بر خلاف باور مرسوم است که می گوید استفادة بیشتر از اینترنت، تله کنفرانس های ویدئویی،‌ مکالمات کنفرانسی و غیره، به علت محدودیت های سفر و هزینه یا/و سهولت، خریداران و فروشندگان را مقید می سازد تا رسانه ها و نشست های الکتریکی را ترجیح دهند و از آنها استفاده کنند تا فرایند خرید را ارتقا بخشند. حقیقت امر این است که هم خریداران و هم فروشندگان هنوز به فعل و انفعالات رو در رو بسیار اهمیت می دهند..

چالش واقعی برای صنعت نمایشگاهی در آینده این است که چگونه نمایشگاهها را یکی از موثرترین و اقتصادی ترین روش ها برای فعل و انفعالات فردی بسازند. اما آیا در سالهای اخیر برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان فضایی را به وجود آورده اند که تبادل موثر اطلاعات را در فرایندی رو در رو هدایت کند؟

در این تحقیق به شماری از مسائل مربوط به ارائة موثر اطلاعات بسیار باارزش در نمایشگاهها می پردازد. از آنجا که هم مشارکت کنندگان و برگزار کنندگان در کنترل ارائه اطلاعات دخیل هستند، نقش هر دو به طور جداگانه بررسی خواهد شد.  ادامه مطلب ...

کایزن ]چیست؟


آشنایی سازمان‌ها با مفاهیم مرتبط با کیفیت و بهره وری  واستفاده از آن در اداره واحدهای تولیدی از جمله اقداماتی است که می تواند نقش موثری در ارتقاء جایگاه وعملکردآنها درعرصه های رقابت داخلی وخارجی داشته باشد. دراین مبحث نگاهی به سیستم مدیریتی کایزن داریم که استفاده از آن نقش اثرگذاری  دربهبود فعالیتهای سازمان‌ها بالاخص درواحدهای تولیدی خواهد داشت.
پیشرفتهای حیرت آورکشور ژاپن همگان را به اندیشه و تدبیر در زمینه فرهنگ کـاری و سیستم های مدیریتی این مردم سخت کوش واداشته است. یکـــی از این سیستم ها یــا تکنیک های منحصر به فرد و بسیار کارآمد ژاپنــیها، سیستم کایزن یا همان بهبود مستمر است کایزن ترکیبی دو کلمه ای از یک مفهوم ژاپنی است که تعریف آن تغییر به سمت بهتر شدن یا بهبود مستمر و تدریجی است. در واقع کایزن بر این فلسفه استوار است که برای ایجاد بهبود در سازمان ها لازم نیست به دنبال تغییرات انفجاری یا ناگهانی باشیم ، بلکه هر نوع بهبود یا اصلاح به شرط آنکه پیوسته و مداوم باشد ارتقای بهره وری را در سازمان ها به ارمغان خواهد آورد. کایزن روی تغییرات تدریجی در فرایندها تاکید می کند و در مقایسه با سایر روشهای تحول سازمانی ازجمله مهندسی مجدد که تغییرات ســریع و کلی را مدنظر دارد، بسیار کم هزینه بوده و غالباً منابع (زمان، سرمایه، دارائیها و...) قابل توجهی را مصرف نمی کند. لیکن از آنجایی که مشارکت تمامی پرسنل در همه سطوح سازمانی را دربرمی گیرد درمجموع به تحولات شگرفی منتهی می شود.کایزن سیستم مدیریتی است که با زمان به پیش می رود و اگر مدیریت بخواهد که کارکنان را تغییر دهد باید خودش تغییر کند. 
ادامه مطلب ...