بازاریابی و تبلیغات
بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات

روش برند های برتر در امر تبلیغات

Microsoft

Microsoft نمایش و تیزرهای تلویزیونی را بهترین راه معرفی محصولات خودش یافته است.درست به همین علت هم هست که تمام محصولات این شرکت معمولا در تیزرهای تلویزیونی با موسیقی جالب پخش می‌شوند. Microsoft اولین بار در سال 1995 «ویندوز 95» را در یک آگهی تلویزیونی با موسیقی و صدای «رولینگ استون» معرفی کرد.

در سال 1996 هم این شرکت «ویندوز 98/95» خود را با شعار تبلیغاتی «امروز می‌خواهی به کجا بروی؟» و در مونتاژی هنرمندانه از نرم‌افزارهای مختلف تحت‌ویندوز معرفی کرد. «آفیس 2003» این شرکت هم در یک تیزر چند دقیقه‌ای که در آن به مخاطبان تاکید می‌شد که اگر نرم‌افزارت را به روز نکنی، یک دایناسور باقی خواهی ماند، به کاربران سرتاسر جهان معرفی شد. نمایش تبلیغاتی Xbox360 هم در سال 2005 توجه اغلب کاربران را به خودش جلب کرد.
Microsoft سعی می‌کند با به‌کارگیری تصاویر زنده و موسیقی توجه مخاطبان را به محصولاتش جلب کند.  

Apple

یکی از بزرگترین شرکت‌های کامپیوتری دنیا از تبلیغات مختلف چاپی و تلویزیونی برای معرفی محصولاتش استفاده می‌کند. اگرچه اغلب کاربران محصولات Apple را با شعار تبلیغاتی «متفاوت بیندیش» می‌شناسند، اما این شرکت راه‌های مختلفی را برای القای این ایده به کار می‌بندد.
اولین تبلیغات Apple در سال 1983 و برای معرفی کامپیوترهای مکینتاش بود. این آگهی در قالب یک بروشور 18 صفحه‌ای در مجله‌های معتبر عرضه می‌شد. «1984» هم نام یک آگهی تلویزیونی بود که در آن کامپیوتر شخصی مکینتاش معرفی شد. شعار «متفاوت بیندیش» هم در سال‌های دهه 1990 به صورت آگهی‌های چاپی، آنلاین و تلویزیونی در ذهن مخاطبان نقش بست. «ipod people» هم نام یک تیزر تبلیغاتی بود که برای معرفی ipod با صحنه‌هایی جالب از ترکیب نور و موسیقی در دهه 2000 به نمایش گذاشته می‌شود. Apple اما در سال‌های اخیر حجم بیشتر تبلیغاتش را در کلیدواژه‌هایی خاص در همایش‌های سالانه Macworld متمرکز کرده است.

Dell

شرکت Dell بیشترین تبلیغات خود را مانند Microsoft از طریق نمایش‌های تلویزیونی انجام می‌دهد.
این در حالی است که مهم‌ترین پروژه تبلیغاتی و بازاریابی این شرکت در طرح‌هایی برای عرضه محصولات ارزان قیمت خلاصه می‌شود. با این همه اما معروف‌ترین تبلیغات شرکت Dell در اوایل دهه 2000 و با حضور بازیگر آمریکایی معروف «بن کورتیس» انجام شد. بن کورتیس که سخنگوی قبلی این شرکت هم بوده در این تبلیغ تلویزیونی با نام «استیون» و با جمله کلیدی «آقا، شما یک کامپیوتر Dell دارید!» به شهرت رسید.

Sony

شرکت بزرگ صوتی و تصویری Sony هم با تبلیغات مختلفی شناخته شده است. در این میان اما جنجالی‌ترین تبلیغ این شرکت در سال 2006 و برای نمایش کنتراست بالای تصاویر ارائه شده توسط محصولات Sony به نمایش درآمد. در این تبلیغ که به صورت یک بنر بود یک مادر و دختر سیاهپوست در لباس‌هایی یکدست سفید یکدیگر را در آغوش گرفته‌اند. Sony اما برای 10 سالگی عرضه کنسول بازی پرطرفدارش یعنی Play Station هم در یک نمایش تلویزیونی از جمله «مصائب ده ساله» برگرفته از فیلم معروف «مصائب مسیح» به کارگردانی مل گیبسون استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.